Inkoop en fiattering

Gemakkelijk uw inkoopproces optimaliseren en stroomlijnen

prijskaartjeDeze software zorgt ervoor dat u als organisatie gestructureerd uw inkoopproces laat verlopen. Per medewerker wordt bepaald of deze zelfstandig mag bestellen, bij welke leveranciers dit gedaan mag worden en tot welk bedrag dit kan. Daarbij is het op ieder moment mogelijk om het inkoopproces te volgen en de actuele stand van zaken te bekijken. Dit zorgt ervoor dat er grip op het proces is en er de mogelijkheid is om op tijd te corrigeren.

Een inzichtelijk inkoopproces

  • Controle op bestelautorisatie en budgetten
  • Eenvoudig en flexibel herhaalorders realiseren
  • Directe koppeling met populaire webwinkels
  • Zelf te configureren bestelcatalogi
  • Driewegs matching met facturen
  • Uitgebreide statistieken en rapportages

Zo werkt het inkoopproces

 

samenstellen-medewerler

Samenstellen door medewerker

akkoord

Akkoord door inkoopafdeling

aanbieden-leverancier

Aanbieden bij leverancier

controle

Controle levering

matching-factuur

Matching met factuur

inzicht

Doorlopend inzicht

De stappen

inkoop-winkelen-onlineMedewerkers maken op een eenvoudige manier inkooporders aan in het webbased systeem. Deze kunnen via een vrij bestelformulier, via webwinkels of via interne catalogi worden samengesteld. Het is dan ook direct mogelijk om de bijbehorende codering van de inkooporder op te geven. Zo kunnen bijvoorbeeld de grootboekrekening, de kostenplaats en de kostendrager direct worden ingevuld.

Voordat de inkooporder bij de leverancier wordt uitgezet wordt deze eventueel door de inkoopafdeling of een leidinggevende gecontroleerd. Zo kunnen ongeoorloofde aankopen en verplichtingen worden voorkomen. De inkoopsoftware is volledig geïntegreerd met onze oplossing voor factuurverwerking, hierdoor worden inkomende facturen automatisch gematcht met de inkooporder. Zo richten we het volledige proces van bestellen tot en met betalen zo efficiënt mogelijk in.

Inkoopproces compleet geautomatiseerd

  • Bestellingen plaatsen o.b.v. vrije invoer, via webwinkels of interne catalogi
  • Beperkingen op basis van gebruikersrollen voor leveranciers en artikelen
  • Facturen automatisch koppelen met inkooporder en ontvangst goederen
  • Grote diversiteit aan webshop integraties (Punch out OCI mogelijk)
  • Financiële codering opgeven bij assortiment
  • Verschillende orderstadia altijd inzichtelijk
  • Duidelijke voortgangsoverzichten