Archief

Heeft u last van digitale en analoge papierbergen en (onnodige) papierstromen? Wij helpen u door middel van het aanbrengen van een heldere (digitale) structuur in een archief. Desgewenst registreren wij het gehele archief in onze webbased Archive Portal dat 24/7 voor u toegankelijk is. Hierdoor heeft u altijd inzicht in uw archiefdocumenten.

Door het uitbesteden van uw archief kunt u zich richten op uw primaire werkzaamheden. Bovendien levert uitbesteden een fikse kostenbesparing en efficiëntere werkwijze op.

Archiefbewerking

Voor de organisaties die moeten voldoen aan de archiefwet (overheidsorganisaties), is een professionele archiefbewerking (voordat het archief wordt overgedragen aan een archiefdienst) van essentieel belang. Maar ook voor organisaties en personen die beschikken over een archief met een cultureel en/of historisch belang is dit essentieel.

Als overheidsorganisatie valt u onder de archiefwet. Uw archief moet daardoor aan een aantal eisen voldoen. Archiefbewerking moet dan uitbesteed worden om aan deze eisen te voldoen. Twijfelt u of u aan de archiefwet moet voldoen, neem dan direct contact met ons op: Make your work flow!

Valt u niet onder de archiefwet dan kan uw archief waarde hebben vanuit een historisch en/of cultureel belang.

Hoe regelen wij archiefbewerking voor u?

1. Vaststellen selectiecriteria → 2. Uitvoeren selectie → 3. Ordening → 4. Beschrijven →  5. Materiële verzorging → 6. Overbrengen naar archiefdienst

Archiefvernietiging

Onze dienstverlening biedt vele mogelijkheden. Zo kanaliseren wij speciaal beveiligde containers, eventueel zelfs permanent, deze kunt u zelf vullen en laten ophalen. Of u kunt ervoor kiezen het opruimen geheel aan ons over te laten. Wij leveren containers en mankracht voor uw organisatie en zorgen ervoor dat de vertrouwelijke data in uw archief snel en veilig wordt ingezameld en vernietigd.

Of het nu gaat over het periodiek afvoeren van vertrouwelijke documenten of het éénmalig vernietigen van uw archief: AllBidigit is uw betrouwbare partner voor archiefvernietiging in heel Nederland. Daarbij krijgt u 100% de zekerheid dat alles discreet wordt verwerkt zodat na de vernietiging uw gegevens niet per ongeluk in verkeerde handen terechtkomen.

Archiefopslag en-beheer

Een archief moet georganiseerd, veilig en betrouwbaar opgeslagen en beheerd worden. Daarnaast moet een archief aan bepaalde eisen voldoen, denk hierbij aan brandveiligheid. Daarom wordt bij ons uw (papieren)archief in een speciaal hiervoor gebouwd depot opgeslagen. Via onze webshop kunt u het benodigde dossier raadplegen en indien nodig opvragen. Wij scannen het direct voor u in of brengen dit fysiek naar u toe.

Archiefdepot

Momenteel beheren wij meer dan 70.000 strekkende meters archief van diverse organisaties, waaronder overheidsorganisaties, zorginstellingen en verzekeraars.

Ons depot is gebouwd conform de eisen van de Nederlandse archiefwet. Dit houdt onder andere in dat er klimaatbeheersing (luchtvochtigheid en temperatuur) aanwezig is. De toegang tot de ruimte wordt beheerst via een elektronisch camerabeveiligingssysteem zodat er 24-uurs beveiliging is.

Webshop voor archief

Onze webshop voor archief is in feite een online winkel waar archiefstukken te verkrijgen zijn. In dit geval uiteraard enkel uw eigen archiefstukken. Na het overbrengen van uw archief naar ons depot, importeren wij een database (aangeleverd, of nog aan te maken) in onze webshop en verlenen uw medewerkers toegang.

In de webshop gaat u tussen uw dossiers opzoek naar het benodigde document. Hiervoor kunt u meerdere kenmerken invoeren. Denk hierbij aan een inhoudsomschrijving, periode, groepen, dossiernamen/-kenmerken. Wanneer het stuk gevonden is kunt u dit aanvragen, u heeft dan de keuze om het document te laten scannen of fysiek te laten leveren binnen een aantal uur (2 tot 24 uur). Hierover maken we met u afspraken op maat. Geheel passend bij uw bedrijfsbehoefte en naar wens.